W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Jak dobrać odpowiednią zabawkę do wieku dziecka? – cz. 1
Nieodpowiednio dobrana do wieku dziecka zabawka może zaowocować nie tylko tym, że malec szybko się nią znudzi bądź w ogóle nie zainteresuje. Warto pamiętać, że sama zabawka nie tylko jest sposobem spędzania wolnego czasu, ale także pomaga dziecku ćwiczyć odpowiednie na danym etapie rozwoju umiejętności, do których z kolei potrzebne są niezbędne bodźce. Warto pamiętać, że odpowiednia do wieku dziecka zabawka nie musi koniecznie sporo kosztować, a ma podobać się nie nam, a naszym dzieciom.
Zabawki dla miesięcznego malucha
Dziecko w tym wieku ma zakres widzenia osób i przedmiotów znajdujących się w odległości 20-30 cm od jego oczu, nie rozpoznaje jeszcze kolorów (widzenie czarno-białe) i boi się głośnych dźwięków, natomiast dźwięki niskie je uspokajają. Dlatego najlepszym wyborem będzie w tym wypadku karuzela albo cicho grająca pluszowa maskotka.
Dla dziecka dwumiesięcznego
Maluch w tym wieku zaczyna już poruszać kończynami, jednak nadal leży na plecach. Wodzi wzrokiem za poruszającymi się przedmiotami i skupia swoją uwagę na rzeczach kolorowych, dlatego odpowiednimi zabawkami będą dla niego przyrządy gimnastyczne dla niemowląt, które będą rozwijały ich motorykę – np. łapanie wiszących nad dzieckiem elementów czy wodzenie za nimi wzrokiem.
Dla trzymiesięcznego szkraba
W tym wieku malec widzi już świat trójwymiarowo, dlatego skupia swoją uwagę na twarzach znajomych sobie osób, podąża wzrokiem za dźwiękami i widzi już obojgiem oczu. Zaczyna również rozumieć związki przyczynowo-skutkowe próbując wprawiać w ruch zabawki poprzez uderzanie ich bądź łapanie i potrząsanie nimi. Dlatego odpowiednią zabawką będą już grzechotki i lusterka dla bobasów.