W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Jak dobrać odpowiednią zabawkę do wieku dziecka? – cz. 2
Zabawki dla dziecka czteromiesięcznego
Dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową, wykonuje również coraz bardziej skomplikowane gesty palcami. Zaczyna także poznawać świat poprzez dotyk, dlatego sprawdzą się tutaj zabawki o zróżnicowanych fakturach.
Dla pięciomiesięcznego malucha
Dziecko zaczyna poznawanie i badanie otoczenia używając do tego swoich ust. Z coraz większą ciekawością reaguje na swoje lustrzane odbicie oraz otaczające je dźwięki – nie boi się już dźwięków nieco mocniejszych, dlatego można tutaj dodać grzechotki grające.
Dziecko sześciomiesięczne
W tym wieku niektóre zaczynają już przewracać się na brzuch i na nim pełzać, dlatego też warto wspomóc motorykę dziecka zabawką, która się porusza i do której dziecko będzie musiało starać się dotrzeć. Część dzieci zaczyna już ząbkować, dlatego odpowiednim wyborem jest również gryzaczek.
Siedmiomiesięczny szkrabek
Maluch w tym wieku reaguje już na znajome melodie i zaczyna rozumieć pewne słowa, dlatego odpowiednie będą tutaj zabawki grające, wydające dźwięki oraz polecenia. Zaczyna się również nauka raczkowania, do której przydatne będą toczące się kule oraz piłki. W tym wieku odpowiednimi dla dziecka zabawkami będą również takie, które polegać będa na dopasowywaniu kształtów, gdyż dziecko uczy się rozwiązywania problemów.
Zabawki na ósmy miesiąc
U dziecka w tym wieku szczególnie rozwija się ciekawość świata – wszystkiego, co go otacza, włącznie z zachodzącymi w świecie zjawiskami przyczynowo-skutkowymi. Dziecko zaczyna celowo upuszcać przedmioty, by je obserwować, a także naśladować dźwięki i gesty, dlatego najlepszymi będą dla niego grające zabawki z przyciskami, jak np. zabawkowe telefony.