W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Jak dobrać odpowiednią zabawkę do wieku dziecka? – cz. 3
Zabawki dla dziewięciomiesięcznego malca
W tym wieku dziecko zaczyna naśladować osoby znajdujące się w jego otoczeniu – ich mowę, mimikę oraz gesty. Zaczyna już obierać sobie cel i próbuje go osiągnąć. Najlepszymi zabawkami w tym okresie prawdopodobnie okażą się te, które wspomagają naukę mówienia.
Dla dziesięciomiesięczniaka
W tym wieku malec wypowiada swoje pierwsze słowa i stara się naśladować dźwięki zwierząt. Zaczyna szukać przedmiotów znikających mu z oczu. Zaczyna wypowiadać pierwsze komunikaty – zazwyczaj proste i jednowyrazowe, jak np. słowo „daj”. Rozpoczyna również swoją przygodę z chodzeniem, dlatego najlepszymi zabawkami będą chodziki i zabawki pchane – do nauki chodzenia, a także zabawki wydające dźwięki oraz zabawki edukacyjne.
Dla malucha jedenastomiesięcznego
W tym wieku dziecko przede wszystkim doskonali swoje umiejętności mówienia i chodzenia, dlatego najlepszymi w tym okresie zabawkami są te służące do pchania oraz ciągnięcia – zazwyczaj z drążkiem lub na sznurek. Dzieci w tym wieku lubią również zabawki polegające na schowaniu jedną w drugą oraz polegające na połączeniu ich razem ze sobą. Chętnie też turlają piłkę, huśtają się i kopią w piaskownicy, dlatego warto pomyśleć nad zestawem foremek oraz nad huśtawką zewnętrzną lub domową.
Dla roczniaka
Roczne szkraby rozumieją już całkiem dużo oraz potrafią przewidywać zachowania swoich bliskich. Bardzo szybko się uczą i przyswajają wiedzę poprzez łączenie faktów, jak chociażby ubieranie się oznacza dla nich wyjście na spacer. Zaczynają naśladować czynności otoczenia odgrywając ich role (sprzątając, mieszając, ubierając czy naśladując korzystanie z telefonu), dlatego też doskonałymi zabawkami w tym wieku są takie akcesoria, jak zestaw zabawkowych garnków, miotełek, żelazek, narzędzi, samochodzików, zabawkowych telefonów, zastawy stołowej czy kręgli.